אודות תחומי אחריותו של עו"ד המתמחה בליקויי בניה

קרדיט לתמונה Freepik

יחד עם חלוף השנים האחרונות, ניתן להבחין ביותר ויותר מקרים בהם מתגלים ליקויי בנייה אשר מתבצעים על ידי קבלנים ומהנדסים המספקים שירותי בנייה עבור קהל לקוחות פרטי ועסקי כאחד. על כן, במצבים שכאלה נכנס לתמונה עו"ד המתמחה בליקויי בניה. מהו תפקידו של עו"ד המתמחה בליקויי בניה ובמה הוא עוסק אתם שואלים? במטרה לעשות לכם סדר, ריכזנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי למאמר הבא.

במה עוסק עו"ד המתמחה בליקויי בניה?

עו"ד המתמחה בליקויי בניה הוא למעשה איש מקצוע המתמחה בדיני חוזים וכן גם בדיני מקרקעין. נוסף על האמור, עו"ד המתמחה בליקויי בניה הוא עורך דין שיידע לנהל תביעות סבוכות אל מול מהנדסים, קבלנים וקבלני משנה שביצעו עבודה מרושלת וגרמו לליקויי בנייה. במילים אחרות – עו"ד המתמחה בליקויי בניה בקיא בעבודתם של קבלני חשמל, קבלי איטום וכן הלאה.

הקשיים המתלווים להגשת תביעת ליקויי בנייה

תחילה, חשוב לציין כי עולה קושי משמעותי בכל הסובב סביב הערכת הנזק ושיעורו. זאת בעוד כי במטרה להגיש תביעה עולה הצורך בהיכרות עם החוק על שלל רבדיו, מה שאינו שגרתי בקרב אנשים שאינם עוסקים בתחום. משכך, קיימת חשיבות עליונה לפנייה לשירותיו של עו"ד המתמחה בליקויי בניה  שמכיר את הליקויים השונים, אופן היווצרותם וכן גם את כלל ההשלכות של אותם הליקויים, לצד הפעולות היעילות לתיקונם. כמו כן, לאור העלייה הנרחבת בכמות המקרים בהם נמסרים נכסים המתלווים אל ליקויי בנייה, לא ניתן להתעלם מהעובדה כי ליקויי בנייה מהווים את אחד מהגורמים העיקריים אשר בעקבותם בוחרים לרכוש נכסים תוך פנייה לבית המשפט. לא קשה להבין מדוע שכן, ליקויי בנייה עשויים להוביל למצב של פגיעה ישירה באיכות החיים של הרוכשים, שכל רצונם היה לרכוש דירה תקינה במיטב כספם.

על כן, מעבר לנזקים הכלכליים המתלווים אל רוכשי נכסים המתלווה אל ליקויי בנייה, לא ניתן להתעלם מן העובדה כי במצבים שכאלה נגרם לא מעט תסכול ועוגמת נפש. במרבית המקרים, אותם רוכשים נוטים לפנות בפנייה הראשונית אל הקבלן במטרה לתקן את הליקויים. על כן, רבים הם הפעמים בהם הרוכשים אינם זוכים במענה מצידו של הקבלן, מה שמחייב אותם בהגשת תביעה שתחזיר להם את הפיצוי שמגיע להם על פי חוק.

בשורה התחתונה, לא מעט רוכשי דירות נוטים לטעות ולחשוב כי מדובר על תביעה פשוטה שניתן לנהל באופן עצמאי, בעוד כי המציאות משדרת בפנינו תמונה אחרת לחלוטין. על כן, כי במידה ואתם נמצאים במצב כזה, ההמלצה שלנו תהיה להסתייע בשירותיו של עו"ד המתמחה בליקויי בניה, אשר בקיא בסעיפי החוק ובפסיקה שכן, כך תוכלו לוודא כי תגיעו למיצוי מלא של הזכויות שלכם בבית המשפט.