אחת השאלות הנפוצות בקרב בעלי עסקים המתלבטים אם כדאי להם מיתוג עסקי, היא אם ההליך באמת מגדיל את רווחיות העסק? התשובה לשאלה זו היא כן, באופן חד משמעי, אם נעשה מיתוג עסקי רציני עם גורם מקצועי ומנוסה.

מיתוג זה הרבה יותר מלוגו

הטעות הראשונה של רבים, הגורמת להם לפקפק ביעילות הליך המיתוג, נובעת ממחשבה שהדבר מסתכם בבחירה של שם מוצלח לעסק וביצירה גרפית של לוגו. למעשה תהליך מיתוג הוא הרבה יותר מכך ומאגד בתוכו את המהות של העסק, היעדים, הערכים והחזון שלו, לצד מאפייני קהל יעד ואסטרטגיות שיווק ופרסום.

יתרה מכך, בעשור השני של שנות האלפיים מיתוג הינו אחד הכלים היותר אפקטיביים שיש לעסקים כדי לגדול, לצמוח ולהרוויח. האיכויות מושגות על ידי בנייה של תדמית נכונה בקרב קהל היעד, בין היתר עם תפיסת העסק כיציב, בטוח ואמין, שכדאי לקנות ממנו מוצרים ושירותים.

כך שעם תהליך נכון של מיתוג ויצירה של זהות ברורה, שפה אחידה ומסרים רלוונטיים, חברה יכולה להפוך מעוד בית עסק ל- "העסק" בתחומה, וליהנות מעלייה ברווחים וצמיחה ארוכת טווח.

הבדל בין עוד עסק למותג

נאמר שיש לכם חנות נעלים, רק עוד חנות מתוך מגוון גדול של חנויות שיש. אולם אם תהפכו את חנות שלכם למותג מוכר ומזוהה, החנות והנעלים שלה יהפכו לא רק לעוד חנות בקניון אלא לשם של מותג שאנשים הולכים במיוחד אליו, שם שכולם מכירים ושלקוחות גאים לנעול את הפריטים שלו.

אין כמעט עסק בעולם שהצלחתו אינה קשורה במיתוג, בין אם מדובר בקוקה קולה, סטארבקס, מרצדס, רשת גלידריות גולדה, רשת המזון רמי לוי, או וואטסאפ. לכן מיתוג עסקי עוסק בבסיסו בבניית אסטרטגיה שיווקית המבדילה ומבליטה את העסק ממתחרים, וזו נוצרת על ידי יצירת זהות ייחודית לחברה המשקפת את ערכיה ומועברת באופן חזותי, גרפי, ורבלי ועוד.

תהליך מרתק וארוך טווח

תהליך מיתוג רציני של עסקים הינו מתמשך ובו נבחנות התוצאות שהושגו, מופקים לקחים, ובמידת הצורך מדייקים ומשנים כיווני פעולה. התהליך מתחיל ביצירה של שפה אחידה, מיוחדת ומדויקת עבור המותג, המבוססת על ראייה הוליסטית של העסק על כל צרכי המיתוג שלו לטווח קצר וארוך כאחד. כמו כן תהליך המיתוג ישמש בהמשך כבסיס לפרסום ושיווק של העסק, להגדלת נתח שוק, חדירה לשווקים חדשים, הכנת מצגות עסקיות, תכנון ביתנים בתערוכות וכנסים, החדרה של מוצרים ושירותים חדשים וכמובן עלייה ברווחיות.

דיגיטל
תצלום אילוסטרציה FREEPIK

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *