מומחים מאמינים שהעלות האמיתית של רשלנות רפואית במדינת ישראל היא הרבה יותר ממה שנוטים לחשוב. בנוסף לעלויות הכספיות, חולים אשר שורדים רשלנות חווים לעיתים קרובות תוחלת חיים מקוצרת עקב השפעות הטיפול הלא נכון אותו קיבלו.

עלויות הטיפול בנזקים שנגרמו לכם כתוצאה מהרשלנות גבוהה מאוד וההגיון הבריא אומר שאתם לא אמורים לשלם על כך מכספכם האישי. טיפול באדם אהוב שסובל מטעות רפואית יכול לגבות מחיר בריאותי. הצורך שלהם בטיפול 24 שעות ביממה עלול לדרוש ממך יותר מדי כשאתה נאבק לאזן בין העבודה שלך לבין הצרכים האישיים שלך.

אם נגרם לכם נזק כתוצאה מטיפול רפואי מומלץ לפנות לעורך דין לרשלנות רפואית. עורך הדין יוכל לקבוע אם כדאי לכם להתקדם ולהגיש תביעת רשלנות רפואית לצורך קבלת פיצוי כספי.

ניהול תביעת רשלנות רפואית

נקיטת הליכים משפטיים נגד בית חולים, צוות רפואי או רופא ספציפי אינה קלה. הרופאים בדרך כלל מבוטחים והם מגנים על עצמם לעתים קרובות באמצעות עורכי דין ועל ידי הכחשה גורפת ואגרסיבית של כל טענה שתעלו באשר להתנהלות הרשלנית שלהם.

עורך דין רשלנות רפואית מבין לא רק את החוק, אלא גם כיצד הוא חל על טעויות רפואיות. הניסיון שלהם עם חברות ביטוח ומשרדי עורכי דין בנוגע לרשלנות רפואית יכול לשמש אתכם במקרים של נזק שנגרם לכם או לאדם הקרוב אליכם.

עורך דין חייב להוכיח רשלנות לצורך הגשת תביעה ואתם יכולים לעזור לו בדרישה חשובה זו על ידי מתן הוכחות להתנהלות הרשלנית וכן הוכחות לנזקים שנגרמו לכם.

תיעוד הביקורים שלכם במשרד הרופא, האשפוזים, ההליכים והטיפולים שביצעתם יכול לסייע במקרה שלך. התיעוד הרפואי, התמונות והצהרות העדים שלך הם רק כמה דוגמאות לאופן שבו אתה יכול לעזור לעורך הדין שלך לבנות תיק פיצויים חזק.

נזקים ממוניים ולא ממוניים

סוגי הנזקים שעלולים להיגרם לכם כתוצאה מרשלנות רפואית יכולים להשתנות. אין מקרה אחד זהה למקרה אחר, והתוצאה של התיק שלכם עשויה וככל הנראה תהיה שונה ממקרה אחר של רשלנות רפואית. אף על פי שפיצוי לעולם אינו מובטח, חשוב לדעת שרוב המקרים של רשלנות רפואית מסתיימים בפשרה הכוללת פיצוי כזה או אחר אשר נועד לרווחת התובע.

נזקים ממוניים הם נזקים ברורים ומדויקים. העלויות הרפואיות הקשורות לפציעה שלכם הן דוגמה אחת לנזקים ממוניים.

דוגמה נוספת לנזקים ממוניים כוללת הפסדי השתכרות אשר נגרמו לכם בעבר ועתידים להיגרם לכם גם בעתיד.

נזקים לא ממוניים הם מאתגרים יותר להבנה. נזקים מסוג זה אינם מוחשיים, ולרוב אין עלויות ספציפיות הקשורות אליהם. דוגמה לנזק לא ממוני היא הכאב והסבל שנגרם לכם כתוצאה מאירוע הרשלנות.

אם איבדתם אדם קרוב בגלל רשלנות רפואית, האובדן שלכם לא יסולא בפז. אמנם קשה לייחס ערך כספי להפסד כזה, אך עורך דין מנוסה בתיקי רשלנות רפואית יכול להגיש תביעה לפיצוי בגין הנזק האמור.

העברת המידע לבית המשפט בצורה שהתהדהד כנדרש היא הכרחית. שימוש בעורך דין מומחה לרשלנות רפואית יכול להגן על האינטרסים שלכם כאשר אתם מתאושש מאבחון שגוי או מאובדן אישי.

כאשר רשלנות רפואית גורמת למוות

לאבד אדם אהוב עקב טעות רפואית זה הרסני. אם אדם הקרוב אליכם נפטר עקב מצב רפואי שניתן וצריך היה למנוע, ייתכן שתרצו לתבוע בגין המוות המיותר ובגין הנזקים שהמוות גרם לכם ולמשפחתכם.

הידיעה שאדם נפטר כתוצאה מרשלנות רפואית מותירה חלל ששום סכום כסף לא יכול להחליף. עם זאת, בקשת פיצוי כספי יכולה להקל על הלחץ שלכם בתקופה קשה זו.

סוגי הפיצויים הננקטים בדרך כלל במקרים של מוות שלא כדין כוללים:

כיצד עורך דין יכול לעזור לקבל פיצוי בתביעת רשלנות רפואית

סבל גופני  ונפשי כתוצאה מפגיעה מיותרת עקב גורם רפואי שסמכתם עליו זו חוויה מטרידה. עורך דין לרשלנות רפואית יכול לייצג אתכם ולהגן על האינטרסים שלכם מול הגורם הנתבע.

אם מצבכם הרפואי מונע מכם לעבוד, אתם עלולים להרגיש מוצפים מההוצאות הרפואיות והפסדי השכר שלכם.

תכנון עבור צורכי הטיפול הרפואי העתידיים שלכם או של אדם אהוב הוא קריטי בזמן שאתם נוקטים בהליכים משפטיים. חשוב לדעת שאם מצבכם הרפואי יחמיר לאחר סיום התביעה, אינכם רשאים לדרוש כספים נוספים מכיוון שחברת ביטוח רואה בתביעתכם סגורה וסופית ולכן צריך לבחון את התביעה לעומק כדי להבין מה מגיע לכם.

סביר להניח שהרשלנות הרפואית שאתם או אדם אהוב חווה משאירה אתכם ללא יכולת לעבוד או עם יכולת מופחתת לעבוד. בין אם אתם עומדים בפני החלמה ארוכה, נכות לצמיתות או אובדן טרגי של אדם אהוב, ההוצאות שלכם עלו מול ההכנסות שפחתו

לזמן יש חשיבות עליונה

ברגע שנודע על אסון שקרה בין אם הוא קרה לכם או לאדם היקר לכם, העולם שלכם מתהפך. קל מאוד לדחות את הטיפול בתביעה כאשר אתם מתמודדים עם השינויים המרובים הנובעים מהנזק שנגרם לכם או ליקירכם. עם זאת, תקופת ההתיישנות מגבילה את משך הזמן בו ניתן להגיש תביעה ואם תחמיצו את ההזדמנות להגיש את התביעה בזמן, ההזדמנות שלכם לבקש פיצוי תימחק לנצח.

במקרים רבים של רשלנות רפואית נדרשת חקירה ופעולות נוספות. על עורך הדין לאסוף את כל החומר הרפואי, למצוא מומחה שיהיה מוכן לכתוב עבורכם חוות דעת לעניין ההתנהלות הרשלנית ולעניין הנזקים מהם אתם סובלים  ועוד. לאור האמור נקיטת פעולה מהירה ככל האפשר לאחר רשלנות רפואית היא חיונית להגנה על האינטרסים שלכם או של יקירכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *