קרדיט תמונה FREEPIK

בחיינו אנו עוברים תקופות שונות. חלקן טובות יותר וחלקן פחות. כולנו יודעים לצלוח היטב את התקופות היותר טובות של חיינו, שבהן העסק שלנו משגשגים ואנו רווים נחת מהמשפחה שלנו. אבל מה קורה עם תקופות קצת לחוצות בחיים שלנו? מה קורה כאשר אנו רבים עם בני הזוג ועוברים הליך גירושין מורכב? או מה קורה במצבים של פשיטות רגל? מיד נראה.

צרות באות בצרורות – גירושין? פשיטת רגל? זה מה שחשוב לעשות

מטבע הדברים, אתם עוברים כעת תקופה לא פשוטה. גירושין מעייפים ומייאשים או חובות שהולכים ומצטברים. לא אחת שני הדברים האלה הולכים יחד. לדוגמה, כאשר אדם נכנס לחובות גדולים, הוא מתחיל במריבות בלתי פוסקות עם בן או בת הזוג והדבר מוביל לגירושין. מכל מקום, אלה הפעולות שאתם צריכים לעשות כאשר אתם מתגרשים ונכנסים לחובות:

  1. פונים לעורך דין מקצועי – גירושין והוצאות לפועל הם הליכים משפטיים לכל דבר ועניין, ולכן אתם זקוקים לעורך דין טוב ומנוסה אשר ילווה אתכם בכל התהליך הבלתי פשוט. כך, על מנת לבצע מחיקת חובות בהוצאה לפועל, למשל, חשוב להתייעץ עם עורך דין מקצועי שיודע להתנהל מול בית המשפט.
  2. אוספים את כל המסמכים הדרושים – כאשר מתנהל דיון משפטי, עליכם לאסוף את כל החומרים הדרושים. כלומר, במקרה של הוצאה לפועל, מדובר בהוצאות והכנסות, המחאות, נתונים בחשבון הבנק וסיכום של השתלשלות האירועים שהובילו להליכי הוצאה אל הפועל. בדומה לכך, גם במקרה של גירושין יש צורך להביא מסמכים שונים כמו אישור ניהול חשבון בנק, ניהול עסק, אישור על קיום נכסים ועוד.
  3. מתנהלים מול בית המשפט – לאחר שבבית המשפט מתקבלים כל החומרים הדרושים, השופטים דנים בבקשות ומחליטים כיצד לנהוג באדם שנכנס לחובות או שנמצא בהליך גירושין. בהחלטות אלה רבות תלוי בעורך הדין ובמקצועיות שלו, והוא זה שיכול להוביל את כל התהליך בהצלחה.

איך נבחר את עורך הדין המתאים לנו ביותר?

ראינו כי במקרים של חובות או גירושין דברים רבים תלויים בעורך הדין. עורכת דין לגירושין, למשל, מסייעת בהתנהלות מול בתי המשפט, כך שהלקוחות שלה יזכו ליחס הטוב ביותר ויגיעו להסדר במהירות האפשרית. על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר, יש צורך לבחור עורך דין מקצועי אשר ילווה אתכם בכל הדרוש ויעניק לכם את היחס המקצועי ביותר שיש. על כן, חשוב לבדוק כמה דברים לפני שפונים לעורך דין.

ראשית, כאשר בוחנים עורך או עורכת דין יש צורך להסתכל על הניסיון שלו. לא מומלץ לבחור בעורך דין שרק עכשיו סיים את ההתמחות שלו, שכן גירושין או הוצאות לפועל הם נושאים כבדים ורציניים שיש להתייחס אליהם בכובד ראש. במקום זאת, בחנו כמה שנות ניסיון יש לעורך הדין וכמה זמן הוא מתנהל מול המערכות המשפטיות. ככל שמדובר בעורך דין שפועל שנים רבות יותר מול בית המשפט, כן הסיכוי שלכם לזכות הוא גדול יותר. דבר שני, כדאי לבחור בעורך דין מומלץ. לימדו מניסיונם של אחרים עם עורך הדין, בייחוד אם זו הפעם הראשונה שבה אתם פונים אליו. חפשו המלצות אמיתיות של אנשים, ובמידת האפשר שאלו חברים ובני משפחה שהיה להם ניסיון קודם עם עורך דין גירושין או עורך דין חדלות פירעון והוצאה לפועל. שלישית, בררו לגבי שכר הטרחה של עורך הדין. כדאי לבחון את המחירים הממוצעים בשוק כדי לראות אם זה מתאים. ולבסוף, הגיעו לפגישה ראשונה ובלתי מחייבת כדי לבדוק את ההתנהלות של עורך הדין, הידע שלו בתחום והעיקר – הכימיה בינו לבינכם. אחרי הכול, תצטרכו לעבוד יחדיו במשך תקופה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *