מה עושים כשהחשבון מוגבל, אבל יש תשלומי חובה?

קרדיט תמונה FREEPIK

לא נעים להיכנס לחובות כלכליים, אבל זה קורה ולא מעט. עסקים שלא התנהלו כראוי, שותפויות שקרסו או אפילו אדם פרטי שלא ידע להתנהל היטב עם הכסף שלו, אלה ואחרים עלולים להגיע למצב שבו החשבון שלהם מוגבל והם אינם יכולים להשתמש בכספם כרצונם. במקרה זה, חשוב לפנות לעורך הדין הנכון על מנת שיעזור לצאת מהמצב.

כל מה שצריך לדעת על הגבלת חשבון בנק

אז איך מגיעים בכלל למצב של הגבלת חשבון בנק? ובכן, כאשר מדובר בחייב אשר אינו דואג לשלם את כל החובות שלו והוא אפילו מוכר להוצאה לפועל, חשבונו יוגבל. המשמעות של הדבר היא שלקוח הבנק לא יוכל למשוך שיקים מהחשבון או החשבונות הקיימים ברשותו, וגם אם הוא מושך אותם, הוא אינו רשאי לפרוע. מעבר לכך, אסור למוגבל החשבון לפתוח חשבון בנק חדש. וזה עוד לא הכול. הבנקים באשר הם מקבלים התראה על כך שמדובר בלקוח שחשבונו עוקל, כך שהמידע עליו קיים בכל מקום. נוסף על כך, ההגבלות על החשבון נמשכות לאורך השנה. הלקוח עדיין ממשיך לשלם את חובותיו בעזרת הוראת קבע או כרטיס אשראי, אך אסור לו לבצע תשלים או לבצע העברות של כספים באמצעות המחאות. לאחר שנה, אם ללקוח קיימים חשבונות שאין עליהם הגבלה, הוא יכול למשוך את ההמחאות מהחשבונות. אך אם קיים מצב שבו ישנם שני חשבונות ומעלה שהוטלה עליהם הגבלה או שעל הלקוח הטילו הגבלה נוספת בתוך תקופה של שלוש שנים, יכריזו על הלקוח כלקוח מוגבל מסיבות מחמירות ויוטלו עליו סנקציות מחמירות יותר.

איך מסירים את המגבלה?

כאשר חשבונו של הלקוח מוגבל, כל שהוא רוצה לדעת הוא כיצד ניתן לבצע ביטול הגבלת חשבון בנק . ובכן, את ההגבלה ניתן לבטל רק לאחר שהחייב משלם את החוב במלואו. בנוסף, הרשם יכול להחליט לבטל את החוב בתמורה למתן ערובה שיש לה נסיבות מוצדקות. עורך דין מנוסה ומקצועי מלווה את החייב לאורך כל הדרך ומסייע לו להסיר את החוב ואת ההגבלה. חשוב רק לבחור את עורך הדין הנכון אשר יודע להתנהל בכל מצב, והוא יעזור לכם עם כל הדרוש. מדובר בעורך דין שיש לו ניסיון רב, המלצות חמות מלקוחות מרצוים וגם על אדם ישר שאומר ללקוח שלו את האמת לגבי הסיכויים להסיר את המגבלה וגם גובה מחיר הוגן. כך שגם אם המצב אינו נראה מזהיר, תמיד ניתן להשתמש בידע המשפטי של עורך הדין על מנת לבטל את ההגבלה על החשבון.

כיצד קובעים מזונות לילדים

נושא נוסף שיש צורך לדון בו הוא תשלומי מזונות ילדים . לצד העיקולים והקשיים הכלכליים, בני הזוג עלולים לחוות גירושין לא פשוטים, לפרק את החבילה וכך גם את המשמורת על הילדים. אך עם עורך הדין הנכון ניתן לקבוע מזונות לילדים כך שכל הצדדים יצאו מרוצים, והעיקר – לראות את טובותם של הילדים. מכל מקום, בתי המשפט נצמדים לחוק כאשר מדובר בתשלומי מזונות. כך שאם מדובר בילדים הנמצאים מתחת לגיל 6, נקבע סכום המזונות בסך של כ-1,500 שקלים הכולל בסיס ותוספת ביגוד עבור שני הבתים שביניהם נע הילד. עם זאת, סכום התשלומים עשוי לנוע בהתאם למצבו הכלכלי של האב ולערכאה המשפטית שבה מתנהל הדיון – בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה.

אם מדובר בילד שהוא מעל גיל 6, המזונות נקבעים בנפרד עבור ילדים בין הגילאים 6 ועד 18 שנים. את המזונות האלה קובעים בהתאם להכנסות שיש להורים. מעבר לכך, ברגע שהילד מגיע לגיל 18, מקצצים במזונות ויכולים גם להוריד לשליש מהסכום שנקבע.