אזרח בן 56 הגיש באמצעות משרד עורכי הדין אסף פוזנר, תביעה של מיליונים כנגד קופת חולים מאוחדת, לאחר שבניתוח אף שעבר להסרת מחיצות מאפו המנתח חדר למוח וגרם לו נזק שהצריך שני ניתוחים ארוכים ומורכבים.

 

ניתוח אף. בתביעה שהוגשה ע"י משרד עורכי הדין פוזנר נגד קופ"ח מאוחדת ומומחה לניתוחי אף אוזן גרון, נטען כי המנתח התרשל באופן חמור כאשר חדר למוח והותיר את התובע עם נזק קשה

אדם שנכנס לניתוח פשוט להסרת מחיצות מהאף, סיים את הניתוח עם נזק מוחי קשה וכעת הוא תובע מיליונים מקופת חולים מאוחדת, הבעלים של בית החולים משגב לדך בירושלים, שם התבצע הניתוח, וכן מהרופא המנתח, שנחשב לאחד המומחים לניתוחי אף אוזן גרון.

מהתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד ד"ר אסף פוזנר בחדש לרשלנות רפואית לכאורה עולה כי לפני שנה עבר התובע, בן 56, ניתוח להסרת מחיצות באף – ניתוח פשוט שאמור להקל על הנשימה. במהלך הניתוח המנתח חדר לתוך המוח של התובע וזמן קצר לאחר שהניתוח הסתיים חתם הרופא על מכתב שחרור והלך הבייתה מבלי שבדק את מצבו של התובע בזמן השחרור. בשעות לאחר הניתוח סבל התובע מדימום מתמשך מהאף, שהמשיך גם לאחר השחרור מבית החולים. בביתו חש התובע סחרחורת ובלבול. אשתו התקשרה לרופא המנתח וזה המליץ לפנות אותו לבית החולים הדסה עין כרם.

לטענת התובע, במיון בית החולים זוהה כי הוא סובל מפגיעה מוחית וכי הוא צריך לעבור ניתוח מורכב. בשל כך, נאלץ התובע לעבור שני ניתוחים ארוכים ומורכבים, שבמהלכם אף הוכנס סטנט לתוך המוח. לטענתו, אז גם התברר כי הנתבע הסתיר נתונים בגיליון הרפואי, והנתבע אף נאלץ להודות שכך עשה והתקשר לבית החולים כדי להוסיף נתונים שונים שהעלים מגיליון הניתוח. לדברי התובע, הוא נותר עם נזק משמעותי, הן מבחינה תפקודית והן מבחינה התנהגותית ובשל פגיעות אלו הוא נאלץ לעבור טיפולים רבים בשנה האחרונה.

"מה שהיה אמור להיות ניתוח פשוט וקל, הפך לסיוט משמעותי ובעוד שהתובע נכנס לניתוח שהוסבר לו שהוא יצא ממנו בריא לגמרי, נותר התובע שבר כלי", נכתב בתביעה.

התובע טוען, כי אסור היה למנתח הנתבע לחדור את תוך המוח במהלך הניתוח. לדבריו, הוא הגיע לצורך ניתוח של מחיצת אף, אולם הרופא התרשל באופן חמור כאשר חדר למוח ובכך חרג מהסטנדרט הרפואי המקובל והמצופה מרופא סביר.

עוד נטען נגד המנתח, כי הוא כשל בתפקידו כאשר לא נכח בזמן שחררו את התובע מבית החולים, כאשר מצבו לא היה יציב, ובעת שסבל מדימום מוחי. התובע אף צירך לתביעה תמלול משיחה שקיים עם המנתח, בו מודה האחרון, כי זו הייתה טעות לשחרר אותו הבייתה במצבו. כמו כן, נטען נגד המנתח, כי התיעוד הניתוחי אשר נמסר לתובע אינו מפרט את מהלך הניתוח ואף הפרטים המפורטים מעידים שמהלך הניתוח היה לא תקין וארך הרבה יותר זמן מהרגיל.

בחוו"ד של מומחה בנוירולוגיה,אשר צורפה לכתב התביעה, טוען המומחה, כי "לדעתי חרג הרופא המנתח בניהול הניתוח מהסטנדרט הרפואי המקובל בכך שחדר במהלך הניתוח את רצפת הגולגולת, אל תוך רקמת המוח וגרם לנזקים. סטייה זו עולה, לדעתי, לכדי "רשלנות רפואית"".

ניתוח אף
ניתוח אף שהסתיים בנזק. תמונת אילוסטרציה. צילום Pixbay

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *