משבר תקשורתי יכול לקרות בכל חברה וארגון ממגוון של מסיבות, כמו הטרדה מינית של עובדים בחברה על ידי מנהל בכיר, פליטת פה של מנהל החברה, מוצר לא טוב, שירות לא מוצלח, השמצה של חברה יריבה, תאונת עבודה, תביעה משפטית, ועוד.
נקלעתם למשבר תקשורתי ואתם לא יודעים איך לצאת ממנו? כדאי שתפנו לקבלת סיוע מקצועי מידיו של יועץ תקשורת מיומן, שיספק לכם ייעוץ אסטרטגי יעיל. כמו כן לפניכם שורה של עצות שיכולות לעזור לצאת ממשבר תקשורתי בראש מורם, וגם ילמדו אתכם על מניעת משברים דומים בעתיד.
- אל תקברו את הראש בחול ואל תחשבו שהמשבר יעבור לבד, כי משברי תקשורת נוטים לגדול. לכן יש להתחיל לנהל אותם כמה שיותר מוקדם ולא לחכות שיסלימו.
- בכדי להתמודד עם משברים בתקשורת חשוב שיהיו נהלים קבועים ראש, שנוסחו עוד קודם המשבר, שיהוו את הבסיס לניהול. את הנהלים יש לקבוע יחד עם ייעוץ אסטרטגי מקצועי ועם צוות הכולל דמויות מפתח בחברה, לרבות מנהלי מערכי שיווק, מנהלי לקוחות ומנהלי יחסי ציבור, תקשורת ומדיה חברתית.
- יש לקבוע מראש מי מנהל את משבר התקשורת, מה תהיה התגובה של הארגון, מתי עליו להגיב וכדומה. כמו כן חשוב שיהיה קו חם זמין בכל עת שפנוי לניהול מקרי משבר.
- למרות חשיבות ההכנה מראש, בפועל כל משבר תקשורת שונה מקודמו ולכן יש להתאים כל משבר למציאות שלו.
- יש חשיבות רבה להתגייסות של כלל עובדי החברה, עם הצגת המקרה החוצה בהתאם להנחיות רשמיות, ובכל מקרה להורות לעובדי החברה שלא להשמיע בציבור הנחות חסרות בסיס שיוכלו עוד יותר לפגוע בשם של החברה.
- כדאי שהעובדים יידעו שאם הם נתקלו במידע תקשורתי העוין את הארגון עליהם לפנות לגורם האחראי בנושא זה לרבות יצירת קשר דרך הקו החם.
- כל משבר ינוהל על ידי צוות ייעודי למטרה זו, עם בחירה של לפחות שלוש דרכים להתמודד עמו, שיכולות להיות חופפות או להחליף תוכנית שלא הצליחה.
- יש ליצור קשר עם יועץ תקשורת של הארגון וביחד להחליט על דרכי פעולה מתאימות.
- חשוב שיהיה לעסק תוכנית להתמודד עם המשבר ברמה העסקית עם ידיעה כיצד העסק מתנהל לאורכו של המשבר.
- לא משנה מה אופי המשבר, יש לנהלו בצורה מכובדת ללא השמצות והתלהמות, ועם הצגה של מסרים חד משמעיים ברורים וקצרים.