אזרחות רומנית – כדי לקבל דרכון רומני ואזרחות אירופית

קרדיט לתמונות PIXABAY

הדרכון הרומני מהווה כרטיס כניסה לאגף ה-VIP, ופותח להמוני ישראלים שער פתוח לרווחה לאירופה. האיחוד האירופי מציע הרבה מאוד יתרונות לבעלי אזרחות רומנית. רומניה נכנסה לאיחוד האירופי כבר בשנת 2007. מאז ועד היום המדינה התפתחה משמעותית, הכלכלה שלה השתפרה, ולא לחינם היא המדינה השישית באיחוד בכמות האוכלוסייה שלה – קרוב לעשרים מיליון אזרחים.

החברות באיחוד האירופי מקנה לחברים בה, שזה אתם (מהרגע שקיבלתם את האזרחות הרומנית שלכם), את ההזדמנות ללמוד, לעבוד ולחיות בכל מדינה באיחוד בצורה חוקית ובקלות.  מבחינת הרבה מאוד ישראלים מדובר בשדרוג עצום לחיים. דוגמא אחת היא ההזדמנות ללמוד בקלות במוסדות להשכלה גבוהה באירופה עם הדרכון הרומני שלכם. אך זה רק יתרון אחד מני רבים.

האם מגיע לי דרכון רומני?

החוקים הקובעים מי זכאי לדרכון הרומני יכולים להשתנות, שכן מדובר בסופו של דבר בחוק, ולא בחוק מן השמיים. נכון לכתיבת שורות אלו דרכון רומני מגיע לאזרחים רומנים אשר שימרו את אזרחותם ובעצם מעולם לא וויתרו עליה, או לחילופין:

  1. אנשים שוויתרו על אזרחותם אם עומדים בתנאים לקבלה בחזרה
  2. מי שנשללה ממנו אזרחותו ומגיע לו לקבל אותה בחזרה
  3. צאצאים של אזרחי רומניה לשעבר אשר אזרחותם נשללה מהם

כדי לדעת בוודאות האם אתם זכאים לאזרחות ולדרכון רומני, עדיף כמובן להיעזר בעו"ד שמתמחה בהוצאת דרכונים רומנים. זה לא תהליך פשוט במיוחד, והבירוקרטיה תובענית ולא מקילה. מכיוון שזה לא דבר שיש להמר עליו, העצה הנ"ל רלוונטית בכל המקרים, בין אם מדובר בשלילת אזרחות שיש לחדש או בבקשת אזרחות לצאצאים של אזרחים רומנים.

כחלק מהבירוקרטיה הנדרשת תצטרכו להפיק לא מעט מסמכים. זה מתחיל עם תעודה המוכיחה את זכאותכם התיאורטית לאזרחות, כלומר מסמך שמגבה את הטענה הבסיסית כי מגיע לכם. זה יכול להיות מסמך כמו תעודת הלידה מרומניה, או אם נולדת בישראל להורים רומנים (או שסבא וסבתא שלכם רומנים), תעודת לידה מישראל ואת התעודות שלהם מרומניה.

זה ממשיך עם תעודת יושר המראה כי אין לכם עבר פלילי, ושאר תעודות שונות בהתאם לצורך (תעודת נישואין, תעודת אזרחות ישראלית, ועוד).

האם חייבים עורך דין בשביל להוציא את האזרחות הרומנית?

בגדול אין הרבה דברים בחיים להם נדרש עורך דין. אבל יש הרבה מאוד דברים להם מומלץ להשתמש בשירותיו של עורך דין. כשמדובר בדבר כה חשוב כמו דרכון אירופי, אנו נדגיש שוב שההמלצה החד משמעית היא לעבוד עם עורך דין, ולא עם כל עורך דין.

מוטב לבחור עורך דין המתמחה בתחום של הפקת אזרחות רומנית לאנשים. עורך דין מומחה יוכל לומר לכם במהירות ובקלות האם יש לכם סיכוי לקבל את האזרחות או לא, כמה זמן זה ייקח פחות או יותר, וכמה זה יעלה לכם.