קרדיט תמונה FREEPIK

אתם מקיימים זוגיות שעולים בה כל מיני ויכוחים ואי הסכמות? יש לכם שותפות בעסק מסוים עם עוד אנשים, ויוצא לכם לא פעם להתווכח ולא להסכים על דברים שקריטיים לעסק? לא יודעים כבר מה לעשות ואיך להתמודד? אל דאגה – אנחנו כאן כדי להכיר לכם כמה דרכים של יישוב סכסוך שיוכלו להפוך את כל אלו לברי פתרון, ולעזור לכם לעלות על מסלול חדש ויעיל עבורכם ועבור הצדדים הרלוונטים הנוספים לעניין.

יישוב סכסוך – מהו בכלל?

כשמדברים על יישוב סכסוך, מדברים על עולם שכולל בתוכו כמה וכמה אפשרויות שונות לפתרון מחלוקות שעולות בין צדדים שלוקחים חלק באותו העניין. לצורך הדוגמה, שותפים עסקיים שמתווכחים על דרך ניהול העסק, או זוגות עם ילדים שלא מצליחים להגיע לכדי הסכמות סביב נושא החיסכון לילדים. אלו הן כמובן רק דוגמאות, ולקטגוריה של יישוב סכסוך נכנסים גם יחסים בין שכנים בין ערים, בין מדינות, בין עובד למעביד ועוד.

תחת יישוב סכסוך ניתן למצוא כמה דרכים עיקריות לפתרון, וביניהן הליכי משא ומתן, הליכי גישור וכן הליכי בוררות.

פירוט על הדרכים השונות ליישוב סכסוך

אז הדרך האידיאלית ליישוב סכסוך היא על ידי קיום משא ומתן. שני צדדים שמתווכחים ביניהם אך מסוגלים לשמור על רמת שיח מכבדת וקשב מלא האחד לשני, יכולים להגיע לכדי הסכמות סביב שולחן המשא ומתן, ולא יצטרכו להיעזר בגורם נוסף שיסייע להם.

דרך נוספת ליישוב סכסוך היא על ידי הליך גישור. הליך הגישור הוא הליך שבמסגרתו אל שני הצדדים מצטרף צד שלישי – המגשר. המגשר שומר על ניטרליות ואובייקטיביות לאורך כל ההליך, ותפקידו לשפוך אור על ההשלכות שיהיו לכל אחת מדרכי הפתרון שיבחרו על ידי הצדדים. הוא לא יבחר עבורם, לא יביע עמדה, ולא יכווין את הדיון לכדי שום פתרון מסוים, אלא רק ישקף לצדדים את המשמעויות של הדרך הנבחרת.

הליך הבוררות גם הוא הליך ליישוב סכסוך, ובמסגרתו אל הצדדים יצטרף צד ג' בדמות הבורר. הבורר יאפשר לכל אחד מהצדדים להביע את עמדתו ולהציע דרכים שונות לפתרון, ולאחר שיאזין בתשומת לב לפרטים – יהיה זה הוא שיבחר עבורם את דרך הפתרון שאותה הם יצטרכו לכבד מעתה והלאה.

יישוב סכסוך הוא הליך מקצועי – אל תתפשרו עליו

אם גם אתם מחפשים דרך ליישוב סכסוך, כדאי לכם לפנות למקום מקצועי בעל ניסיון רלוונטי, שיוכל לעזור לכם לאורך הדרך. בהצלחה!

קרדיט תמונה FREEPIK

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *