קרדיט תמונה FREEPIK

הליך קבלת הפטור משירות צבאי הוא הליך מורכב שלרוב לוקח לא מעט זמן ושואב לא מעט כוחות נפשיים מכל האנשים הכלולים בתהליך. עם זאת, התהליך נועד לוודא שמי שמקבל את הפטור באמת זקוק לו והוא באמת לא מתאים למערכת הצבאית ואף יכול להיגרם לו סבל במידה והוא יגיע אליה. אתם או אדם שקרוב אליכם חושבים על ללכת על הצעד הזה אבל אתם לא באמת יודעים מה התהליך כולל? המאמר הזה הוא בשבילכם. ממש כאן למטה סיכמנו עבורכם את כל הפרטים החשובים שצריך לדעת בנוגע לקבלת פטור משירות צבאי כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם מגיעים לתהליך הזה עם כל המידע הנחוץ לכם.

על סמך מה ניתן לקבל פטור משירות צבאי?

ישנם חמישה מצבים עיקריים שבגינם אפשר לקבל פטור משירות צבאי:

  1. מצב רפואי: ישנם מספר מצבים רפואיים מורכבים אשר בגינם נער או נערה יכולים לקבל פרופיל 21 ופטור משירות צבאי מלא. סוג פטור זה נקרא גם "אי כשירות רפואית לשירות". סוג פטור זה ניתן בעיקר לסובלים ממחלות כרוניות שפוגעות בתפקוד היומיומי כמו קרוהן, חולים במחלת הסרטן, אנשים הסובלים מאלרגיות מזון מסכנות חיים כמו צליאק ועוד.
  2. מצב נפשי: בשנים האחרונות, עם העלייה במודעות ובחשיבות הבריאות הנפשית של כל אדם, צה"ל מאפשר לאנשים מסוימים פטור על רקע נפשי. הפטור הנפשי ניתן בעיקר לאנשים הסובלים ממספר הפרעות נפשיות כמו דו-קוטביות, התמכרויות קשות ועוד. בניגוד לדעה הרווחת, במרבית המקרים הפטור הנפשי אינו משפיע על חייו של מקבל הפטור לאחר מכן וסיבת הפטור תופיע כ"פטור מסיבות רפואיות.
  3. מצב משפחתי (לנשים): סוג זה של פטור מוענק למועמדות לשירות אשר נכנסו להריון ורוצות להמשיכו או לנשים נשואות, בין אם הן נישאו טרם גיוסן או במהלך שירותן הצבאי. במידה והדבר נכון, מבקשת הפטור אמורה לקבל שחרור שירות באופן מידיי.
  4. רקע דתי (לנשים): סוג זה של פטור ניתן לנשים דתיות אשר חיות אורח חיים דתי קפדני. על מבקשת הבקשה להצהיר על כך שהיא חיה אורח חיים דתי וכי הדבר מתנגש עם הדרישה לשירות צבאי מלא.
  5. טעמי מצפון: סוג זה של פטור ניתן לאנשים שיכולים להוכיח כי השירות הצבאי מגיע בניגוד לעמדות שלהם על העולם ובניגוד לצו מצפונם. מרבית האנשים שמגישים בקשה לסוג פטור זה מסרבים להשתמש בנשק מטעמי מצפון.

באילו בעלי מקצוע מומלץ להיעזר בתהליך קבלת הפטור משירות צבאי?

ישנם מספר בעלי מקצוע שכדאי להיעזר בהם בתהליך קבלת הפטור משירות צבאי. אולי הדבר החשוב ביותר הוא להיעזר בשירות של עורך דין צבאי מומלץ. עורך הדין הצבאי הוא הגורם שילווה אתכם לאורך כל התהליך, לא משנה מאיזו סיבה אתם מבקשים פטור משירות צבאי מלא. לכן חשוב למצוא את עורך הדין הצבאי המקצועי והאמין ביותר שיש.

ישנם מספר בעלי מקצוע נוספים שתוכלו להיעזר בהם אך הדבר תלוי בנסיבת הפטור שאתם מבקשים. במידה והפטור הוא על סעיף נפשי ככל הנראה תצטרכו להביא חוות דעת של פסיכיאטר או פסיכולוג מחוץ לצבא שיחווה את דעתו על מצבכם הנפשי. במידה ואתם חושבים שאתם זכאים לקבל פטור בעקבות מצב רפואי תצטרכו להביא מסמכים רפואיים התומכים בכך וחוות דעת רפואית של הרופא המטפל שלכם. כל סוג בקשה מצריך סוגים אחרים של בעלי מקצוע, מומלץ לבדוק בדיוק מה אתם צריכים לפני שאתם ניגשים לתהליך עצמו.

איך עורן דין צבאי יעזור לי בקבלת פטור משירות צבאי?

כמעט כל מי שמבקש להשיג פטור משירות צבאי נעזר בעורך דין צבאי מוסמך ומקצועי. עורך הדין הצבאי יהיה זה שיתקשר עם המערכת הצבאית בשמכם ויוכל להסביר לכם את ההליך בצורה הפשוטה והברורה ביותר שיש. עורכי דין צבאיים רבים מציעים ליווי צמוד ממש עד לקבלת הפטור, כך שתוכלו להיות רגועים שאתם לא לבד בתהליך ושיש איש מקצוע שראה דבר או שניים בצד שלכם. בנוסף, עורך הדין הצבאי יודע כיצד תהליך קבלת הפטור אמור להיראות והוא ידע להגיד במידה ומשהו בתהליך מתבצע לא כשורה. במקרה כזה, תהיו בטוחים שעורך הדין שלכם ידע איך להגיב ואיך כדאי לפעול במטרה שתקבלו את ההליך ההוגן ביותר.

האם כדאי להיעזר בעורך דין צבאי או בעורך דין בעל התמחות אחרת במהלך תהליך בקשת הפטור משירות צבאי?

במידה ואתם מעוניינים להתחיל בתהליך בקשת פטור משירות צבאי ואתם רוצים להיעזר באיש מקצוע, אנחנו ממליצים לכם בחום להיעזר בעורך דין צבאי. מדוע? עורך דין צבאי הוא עורך דין המכיר את מערכת המשפט הצבאית ואת המערכת הצבאית בכלל בצורה הטובה ביותר, כך שתוכלו להיות בטוחים שמלווה אתכם עורך דין שמכיר את המערכת וידע איך לעזור לכם להשיג ממנה את מה שאתם צריכים. עורכי דין אחרים הם גם בעלי מקצוע משכמם ומעלה, אך כנראה שהם אינם מכירים את המערכת הצבאית ואת חוקיה המשפטיים, שלעיתים שונים במקצת מחוקי המשפט האזרחיים שהם עובדים איתם בחיי היום-יום.

כמה זמן לוקח להשיג פטור משירות צבאי?

לצערנו אין תשובה חד משמעית לשאלה הזו. התהליך תמיד לוקח זמן, אך הדבר תלוי גם בכל מקרה לגופו, מתי נשלחו כל המסמכים, מהי התקופה בשנה שבה מתקבלת בקשת הפטור וכן הלאה. הדבר ייקח לפחות כמה חודשים טובים, לכן כדאי להיעזר בסבלנות ולהתכונן נפשית לכך שזה הולך להיות תהליך ארוך יחסית.

אנחנו מקווים שהצלחנו לעשות לכם קצת סדר בראש בכל הנוגע לקבלת פטור משירות צבאי. במידה והחלטתם להגיש בקשה לפטור, אנחנו מקווים שההליך יעבור במהירות ותקבלו את הטיפול והתוצאה לה אתם זקוקים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *