הסכם מכר הוא הסכם רכישה בעל תוקף משפטי בין רוכש הנכס לבין המוכר.

קרדיט תמונה CANVA

למה חשוב לדאוג שרכישת נכס מקרקעין תגובה בהסכם?

כשמדובר ברכישות משמעותיות כמו קרקע, בתים ודירות, אנחנו תמיד רוצים לוודא שאנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו מקבלים, באילו תנאים הרכישה מתבצעת ומה הן דרכי התשלום המוסכמות על שני הצדדים. יש לזכור שתמיד האינטרס של הסכם המכר הוא לרצות את שני הצדדים "ולשים את הקלפים על השולחן" כמו שאומרים. מצד אחד, ישם את הסכמי המכר של הבעלים, הקבלן או המוכר שרוצים לשמור על האינטרסים שלו. מצד שני, אנחנו הרוכשים רוצים להגן גם על הזכויות שלנו, ולכן הדרך היחידה שניתן לבצע זאת, היא על ידי קבלת סיוע משפטי מצד עורך דין לענייני נדל"ן ומקרקעין.

הניסיון של עורך דין המתמחה ברגולציה של נכסי קרקעות הוא למעשה היתרון של הרוכש, שכן האינטרס שלו היא לדאוג למעבר חלק והוגן בתהליך ולקצר התמודדות עם עורכי דין מפולפלים מטעם המוכרים ו/או הקבלנים. משרד עורך דין מקצועי מייעץ, משנה, דואג להסתכל על ההסכם מזוויות שונות, ודואג להכניס סעיפים רלוונטיים כדי למנוע הטעיה ובכדי להגן על זכויות הרוכשים.

הדבר האחרון שירצה הרוכש זה להבין בדיעבד שהוא נכנס לעסקה עם תנאים מגבילים שלא יכול להשתחרר ממנה, ומנגד, יש לזכור שגם למוכר או הבעלים של רכוש הנדל"ן, יש רצון להבטיח לעצמו תשלום מסודר ללא עיכובים. למעשה, במדינת ישראל, לא ניתן אף לקיים תהליך של העברת בעלות של קרקע או נדל"ן מבלי לקיים הסכם שכזה שמקובל על שני הצדדים. בנוסף, חשוב לזכור שחתימה על ההסכם אינה מספיקה דיו, שכן זו האסמכתא שכעת נכס הנדל"ן יכול לעבור רישום תחת רשות המקרקעין של מדינת ישראל ולקבל חותמת בטאבו. ללא הסכם המכר, הפעולה הזו וקביעת הבעלות הרשמית על הנכס מטעם מדינת ישראל, אינה יכולה להתקיים. הסכמי המכר מתבצעים במשרדי עורכי דין המתמחים בתחום הנדל"ן והמקרקעין.

דוגמאות להסכמי מכר

הסכם רכישת דירה מקבלן: הסכם מכיל פרטים כמו מחיר, תנאים ותקופות תשלום. בנוסף, יכיל ההסכם את ההתחייבות של הקבלן למועד סיום הבנייה, ומועד מסירת מפתחות הדירה. ההסכם יכיל את מפרט הדירה כולל את מספרי החניות. ההסכם גם יציין שהדירה תעבור לידי הרוכשים לאחר שקיבל הקבלן את טופס 4 שמאשר שהדירה נבנתה לפי היתרי בנייה בסטנדרטים המקובלים.

הסכם רכישה של דירה: הסכם זה מגדיר את התנאים של מכירת הדירה הכוללים מחיר, מיסים והיטלים. ההסכם מגדיר למעשה את הדירה הנרכשת כולל מפרט מלא שלה, כולל את מצבה. בנוסף, יכלול ההסכם את העובדה שהיא אינה משועבדת או מעוקלת לצד שלילי. ההסכם למעשה מפרט את מועד הכניסה לדירה מצד הקונה, ומועד הפינוי של המוכר. כמו כן, ישנו גם פירוט של אופי התשלום, סעיפים רלוונטיים הקשורים לאי עמידה בתשלומים, ולאי מימוש אחד הסעיפים.

 

הסכם רכישה או השכרה של קרקע חקלאית: הסכם שכזה יתן תוקף משפטי לאופי הקרקע, האם היא מופשרת לבנייה ומה תכליתה. ההסכם יפרט את רישומה בטאבו, שינוי יעודה במידה ומתבצע, מיסים והיטלים, ובמידה והיא קרקע שיתופית, ההסכם יפרט בנוסף, את התשלום ו/הפיצוי לבעלי הקרקע. זכרו, עורך דין לרכישת דירה מכיר , יודע ובקיא בכלל הפרטים והתקנות הדרושות בכלל סוגי הנכסים הקיימים.

הסכמי המכר כאמור, מאפשרים לשני הצדדים לסמן את התנאים וההגבלות הקשורים לעניין ולוודא כי הם מתאימים לחוקים המוכרים ויותר מכל, הסכמי מכר אם הם נעשים באופן מקצועי וברוח טובה, מבטיחים אמון ומורידים חששות בטרם ביצוע העסקה.

מוכרים את הדירה? רוכשים בית? נשמח לסייע ולעמוד לרשותכם, צרו קשר עוד היום!