כשמתגרשים לא מתחלקים רק ברכוש

קרדיט תמונה FREEPIK

לא לחינם אומרים כי הצרות באות בצרורות. רגע אחד יש הכול, דירה, רכב ועסק פעיל וברגע אחר העסק עלול להתרושש, ליצור בור כלכלי ולהוביל גם לבעיות במשפחה, כולל גירושין. כאשר עוברים תהליך פשיטת רגל בלתי פשוט או הליך גירושין, יש צורך לפנות לעורכי דין מקצועיים כל אחד בתחומו. כי כאשר מתגרשים, לא מתחלקים רק ברכוש, אלא גם במשמורת על הילדים ודברים נוספים.

מוחקים את החובות

אדם העובר פשיטת רגל מחפש כיוונים שונים שאליהם יוכל לפנות על מנת למחוק את חובותיו ולהתחיל מחדש. במקרים מסוימים ניתן להגיע להסדר מחיקת חובות במסגרת הליך מחיקת חובות אשר ינוהל כראוי על ידי עורך דין. מכל מקום, ישנם כמה שלבים שיש לעבור כדי למחוק את החובות האלה:

  1. פותחים בתהליך עצמו של מחיקת חובות.

פושט הרגל רשאי לפתוח הליך של מחיקת חובות, אם כי ישנם מצבים שבהם הנושה הוא שיוזם זאת. ברגע שמתחילים בתהליך, מעכבים נגד פושט הרגל את כל ההליכים המשפטיים אשר מתנהלים נגדו כמו עיקולי משכורות או עיכוב יציאה מהארץ. לצד העיקולים, לחייב יש חובות כמו דיווח חודשי על ההוצאות וההכנסות, תשלום עבור הליך מחיקת חובות והתייצבות לחקירות השונות שעדיין מתנהלות נגדו.

  1. שלב ההכרעה.

זהו הרגע שבו מתקבלת ההחלטה אם להעניק לחייב צו פשיטת רגל. אחד הדברים המרכזיים שבודק בית המשפט הוא שהחייב נכנס לחובותיו בתום לב, ללא ביצוע עסקאות מפוקפקות בכוונה תחילה. מכל מקום, החייב מוכרח לשתף פעולה עם החוק בכל הזמן הזה.

  1. מקבלים את ההפטר.

זהו השלב שאליו שואף להגיע כל חייב – קבלת ההפטר. אם בית המשפט בוחן את הדברים ורואה כי החייב אינו יכול להיפטר מהחובות הגדולים שהצטברו, הוא מעניק לו צו הפטר. המטרה של צו ההפטר היא לאפשר לחייב לפתוח דף חדש על מנת שילמד כיצד להתנהל כלכלית באופן נכון.

ראינו את התהליכים המובילים את האדם להליך מחיקת חובות. לאורך כל התהליך חשוב שיהיה לצדכם עורך דין המתמחה במחיקת חובות ויכול להביא אתכם לדרך הנכונה.

חלוקה בעת גירושין

לצד קבלת ההפטר, לעתים האדם צריך להתמודד עם הגירושין. נזקים כלכליים וגורמים אחרים מובילים לפירוק החבילה, וכעת לפני שנפרדים יש צורך לחלק את כל הרכוש ולקבוע משמורת על הילדים. החלוקה מתבצעת בהתאם לחוק מיוחד שנקרא חוק יחסי ממון בין בני זוג. מדובר בחוק שנחקק ב-1973 ועיקרו עיסוק בחלוקת הרכוש בין בני הזוג העומדים להתגרש. החוק קובע כי אם לבני הזוג קיים רכוש משותף, הוא יחולק ביניהם באופן שווה, אלא אם כן נאמר אחרת במסגרת הסכם ממון שבדרך כלל נחתם לפני הנישואין. מכל מקום, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין גירושין על מנת לבצע את החלוקה של הרכוש בצורה הטובה ביותר, וכן לקבוע משמורת על הילדים שתהיה לטובתו של הילד.

בוחרים עורך דין גירושין מנצח

חשוב לבחון כמה דברים כאשר בוחרים עורך דין גירושין. אחרי הכול, אנו רוצים שעורך דין זה ילווה אותנו מההתחלה ועד סיומו של תהליך בלתי פשוט. על כן, חייבים לבדוק כמה פרמטרים משמעותיים. דבר ראשון, כדאי לבחון את הניסיון שלו בתחום. האם מדובר בעורך דין שפועל במשך שנים רבות ומכיר כל חוק וסעיף? שנית, מומלץ לאסוף המלצות מאנשים שנעזרו בשירותיו של עורך הדין. מעבר לכך, מומלץ להיפגש פנים מול פנים עם עורך הדין ולא לסגור איתו פגישות בטלפון. יש צורך לבחון אם יש ביניכם כימיה ואם אתם יכולים לעבוד יחד במשך תקופה כדי להשיג תוצאות.