מדריך לרכישת נכס מקרקעין

קרדיט לתמונה Freepik

כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, קיימת שורה רבחה של סוגי נכסים שונים שכן, בעת בה אדם בוחר לרכוש נכס, הרי שהוא מחזיק באפשרות לבצע באותו הנכס שימוש ככל שיעלה על רוחו. זאת בעוד כי נכסים שונים מאפשר מגוון רחב של שימושים לבעלי הנכסים שלהם. בחלק מהמקרים, רכישה של נכס תתבצע מתוך מטרה כמו החזקת נכס לצבירת תשואה יחד עם חלוף הזמן, או לחילופין בכדי להוסיפו לשורה של נכסים נוספים הנמצאים בידיו של הרוכש. עם זאת, חשוב לזכור כי נכס יכול להירכש גם על ידי חברה וגם על ידי אדם פרטי שכן, בכל מצב שכזה, במעמד רכישת הנכס – עולה הצורך בהסתייעות בשירותיו של עו"ד מקרקעין. עו"ד מקרקעין הוא למעשה עורך דין מומחה המסייע ברכישה של נכסים כאלו ואחרים.

עומדים בפני רכישת נכס מקרקעין כזה או אחר? ובכן, במטרה לוודא כי אתם אכן ניחנים בפני רכישה מוצלחת שתענה על כל הצרכים האישיים שלכם, ריכזנו עבורכם למאמר הבא את כל הדברים החשובים שעליכם להכיר טרם תחילת התהליך.

  1. בדיקת בעלות – מיותר לציין כי רכישת נכס היא לא מטלה פשוטה בלשון המעטה. אי לכך, טרם רכישת נכס עליהם לוודא כי אתם בודקים מספר פרמטרים חשובים, בעוד כי אחד מהפרמטרים החשובים ביותר יהיה לבדוק על שם מי רשום הנכס. פעולה זו ניתנת לביצוע באמצעות שירותיו של עו"ד מקרקעין שכן, עורך הדין יכול לבדוק בטאבו האם הנכס עליו שמתם עין אכן רשום על שמו של המוכר. במידה וזהו לא המצב, הרי שאתם עלולים לשלם לא מעט כסף ובסופו של יותר – לא ליהנות מהזכויות על רכישת הנכס.
  2. בדיקה תכנונית – דבר נוסף וחשוב לא פחות שיהיה עליכם לבדוק יהיה התוכניות המבניות של הנכס שכן, לאל נכס יש תוכנית מקורית. במילים אחרות, עליכם לוודא כי אכן קיימת התאמה בין התוכנית המדוברת לבין הנכס עליו שמתם עין. באותה הנשימה, חשוב לזכור כי עשויים להתבצע שינויים כאלו ואחרים, אך גם במצבים כאלה חשוב לוודא כי השינויים אכן התבצעו בחסות החוק.
  3. מגבלות והתחייבויות – לא מעט מקרים מתלווים אל תרחיש בו הקונה לא באמת מכיר מספיק טוב את מוכר הנכס, מה שמחייב ביצוע בדיקות קפדניות באמצעות שירותיו של עו"ד מקרקעין שכן, כך תוכלו לפעול על הצד הטוב ביותר ולהימנע מתרחישים בהם תגלו כי רכשתם דירה משועבדת, או לחילופין דירה המתלווה אל תיק בהוצאה לפועל.

בשורה התחתונה, רכישת נכס מקרקעין היא פעולה שלא פעם עשויה להיראות כמורכבת, סבוכה ולעיתים אף בלתי אפשרית, אך בעת בה תבחרו בשירותיו של עורך דין מקצועי בתחום, הרי שמיד תגלו כי התהליך הופך לפשוט, נוח וקליל הרבה יותר משחשבתם.