מהו תפקידו של עורך דין צבאי?

קרדיט לתמונות FREEPIK

מערכת המשפט הצבאית שונה ממערכת המשפט האזרחית ולכן חייל, קצין או נגד כפוף למערכת הצבאית כל עוד הוא נמצא במהלך השירות הצבאי שלו. יתרה מכך – אדם שהשתחרר מן השירות אך עולה עניין כזה או אחר שהחל בעת השירות הצבאי שלו יצטרך למצוא עורך דין צבאי שיוכל לסייע לו ולייצג אותו במקרה המדובר. מהו תפקידו של עורך דין צבאי? מדובר בעורך דין שלא חייב להיות משרת בעצמו אך הוא מכיר את מערכת השיפוט הצבאית ולפיכך מורשה לייצג לקוחות שהם חיילים, נגדים, קצינים וגם אזרחים עובדי הצבא. הוא יכול להציע שירותים הן במערכת המשפט האזרחית והן בזו הצבאית והוא מכיר על בוריין את שתי המערכות.

מתי צריך לפנות אל עורך דין צבאי?

כל מי שנמצא במהלך השירות הצבאי שלו ונחשד בעבירה פלילית זו או אחרת צריך למצוא כמה שיותר מהר עורך דין צבאי שייצג אותו וילווה אותו. מהו תפקידו של עורך דין צבאי ? מתוקף היכרותו המעמיקה הן עם המשפט הפלילי והן עם מערכת השיפוט והענישה הצבאית הוא יכול לייצג את הלקוחות שלו, להסביר להם לעומק מה המשמעויות של האישומים נגדם ולמצוא איך יהיה הכי נכון להתמודד. חשוב להבין שמערכת השיפוט של הצבא שונה מזו האזרחית, זאת מתוקף השוני הגדול בין החיים האזרחיים לאלה הצבאיים וקוד האתי שעל בסיסו מושתת הצבא, כמו גם מערכת הערכים – באים לידי ביטוי ומשתקפים במערכת המשפט הצבאית. עורך דין צבאי יידע בדיוק איך לסייע לחייל, קצין, נגד או אזרח עובד הצבא שנקלעו לסיטואציה משפטית וצריכים בה סיוע אישי על פי מצבם.

חשוב לדעת – לא כל עורך דין הוא גם עורך דין צבאי!

זו בהחלט נקודה חשובה ובמידה וצריך למצוא עורך דין לייצוג חייל או כל משרת אחר בצבא חשוב לשים לב שפונים אל עורכי דין צבאיים בעלי ההתמחות הספציפית הזאת, הניסיון הרב ביותר האפשרי וכמובן ההסמכה לייצג לקוחות אל מול מערכת המשפט של הצבא. רק ייצוג כזה יבטיח שאותו חייל או משרת יזכה לבחינה מעמיקה ומקצועית של הנושא שנדון ועורך הדין יידע להנחות איך יהיה הכי נכון להתמודד. ברגע שאותו משרת ימצא את עורך הדין הצבאי שייצג אותו הוא יכול להיות רגוע שיש מי שדואג לענייניו.

עורך דין אלון שליכטר הוא עורך דין צבאי מנוסה ומיומן שנותן שירותים מקצועיים ברמה גבוהה לכל מי שפונה אליו.