מחלה נפשית – מה הם הזכויות הרפואיות המגיעות לכם !

קרדיט תמונה FREEPIK

הביטוי זכויות רפואיות מתקשר אצלנו מין הסתם בפציעות, תאונות או נכות ולא דווקא במחלות נפשיות פגיעה שלא פחות נוראית מכל מקרה פיזי.

חולי נפש הסובלים מסכיזופרניה או הלומי קרב ואפילו כאלו הסובלים מהפרעות אכילה קשות (אנורקסיה לדוגמא) זכאים לקבל קצבה מהמוסד לביטוח הלאומי,

כדי לממש זכות זו תאלצו לעבור דרך לא פשוטה אבל בסופו של דבר תקבלו את מה שמגיע לכם כמובן במידה ותדעו להתנהל נכון אל מול הגופים השונים.

כמובן שביחוד במקרים של מימוש זכויות רפואיות בעקבות מחלה נפשית ההמלצה היא להעזר באנשי מקצוע שהם עורך דין המתמחה בתחום או בחברה למימוש זכויות רפואיות שעוסקת בהתנהלות מול הביטוח הלאומי יום יום שעה שעה.

אז איך ומי קובע נכות בעקבות מחלת נפש? בדרך כלל ניתן לקבוע אחוזי נכות למתמודיי נפש נעשית בהליך שמתבצע מול הביטוח הלאומי או על ידי פסיכיאטרים שהוסמכו על ידי המוסד לביטוח הלאומי אבל הליך זה לא יזכה אותם בקצבה אלא רק בשירותי שיקום שנותן משרד הבריאות.

כדי לקבל נכות רפואית עבור מחלה נפשית יש צורך בועדה רפואית של הביטוח הלאומי, ההחלטה שתתקבל בועדה תוספת גם אצל משרד הבריאות ותאפשר לקבל סל שיקום ושאר הטבות מגופים נוספים.

איזה מחלות / הפרעות יכולות לזכות אתכם בקצבת נכות מהביטוח הלאומי ?

הפרעות נפשיות אורגניות

סכיזופרניה

הפרעות במצב הרוח

הפרעות אכילה

הפרעות חרדה

ועוד

חשוב לציין שההבדל הגדול בין לקבל קצבה ובין לא לקבל קצבה תלוי בגוף שאיתו תבחרו לצאת למסע הזה אל מול הרשויות, אנחנו ממליצים לערוך בדיקה מקיפה לפני שאתם בוחרים בעל מקצוע אם זה עורך דין או חברה למיצוי זכויות רפואיות.

כל המידע הזכויות הרפואיות שלכם והדרך לממש אותם בפורטל זכויות רפואיות שמנגיש את המידע בצורה פשוטה ולא מסובכת.