עורך דין לענייני זכויות יוצרים

דרור הראל – עורך דין לענייני זכויות יוצרים באינטרנט תמונה יח"צ

עמלתם במשך שנה להכין קורס דיגיטלי באינטרנט או ליצור תוכנה ייחודית. פתאום, מופיעות עוד מודעות על קורס דומה או זהה לחלוטין עם הפירוט של אותם השיעורים. בחצי המחיר. אתם יודעים שמישהו גנב את הקניין הרוחני שלכם אך אינכם בקיאים בחוקים בתחום זה. כיצד תוכלו להוכיח את טענותיכם.

תחום זכויות היוצרים ברשת הוא מורכב וסבוך, והחקיקה בתחום משתנה באופן תדיר. אם בעבר נכסים דיגיטליים לא היו מגובים בזכויות על בעליהם, כיום, ניתן לתבוע על גניבה של זכויות יוצרים סכומים גבוהים ללא הוכחת נזק.

למי שייך הקניין הרוחני הזה?

השאלה הראשונה שיעלה בית המשפט הוא למי שייך הקניין הרוחני? על סימנים מסחריים אפשר לרשום בעלות, אך מה לגבי קורס שלם או תוכנה? כדי להוכיח כי אכן התקיימה הפרת זכויות יוצרים עליכם לציין את המועד המדויק שבו העלתם את הקניין הרוחני לאוויר. לאחר מכן, תצטרכו לגלות מתי המתחרה שלכם פרסם את הגרסה שלו.

תהליך זה דורש ניסיון רב וניהול של משא ומתן עם מפר הזכויות כדי לנסות ולפתור את הנושא מחוץ לכותלי בית המשפט, תוך קבלת הפיצויים הדרושים.

בחינה של גניבת הזכויות על ידי עובדי החברה

בתחום זה, קיים לעתים מצב סבוך שבו זכויות היוצרים נגנבות על ידי עובדים לשעבר בחברה. במקרה זה ניתן לתבוע את העובד, אך עשוי להיות חכם יותר להגיע עימו להסדר.

לכן, חשוב להשתמש בשירותיו של אדם בעל ניסיון הן בתחום המשפטי והן בהתנהלות כמנהל חברה. מרבית עורכי־הדין יפנו קודם כל לאפשרות של תביעה, שעשויה להיות יקרה יותר מהסכם עם העובד לפני התחלת נקיטת הליכים משפטיים.

סיוע משפטי בתחום סבוך זה

עו"ד דרור הראל הוא עורך דין לענייני זכויות יוצרים בעל וותק רב בתחום. הוא מלווה חברות, יוצרים ובעלי עסקים רבים ברישום מסודר של הנכסים הרוחניים שלהם. במקרה של הפרת זכויות על תמונות ומוצרים שונים הוא יכול לסייע הן בניהול המשא ומתן מול מפר הזכויות, והן בליגיטציה משפטית, אם היא נדרשת. תוכלו לפנות למשרד ולקבל ייעוץ מקיף בנושא ובחינה מקצועית של המקרה האינדיבידואלי שלכם.