פסילת רישיון נהיגה – כל מה שאתם צריכים לדעת

קרדיט לתמונה Freepik

מיותר לציין כי נהיגה ברכב היא דבר מבורך המתלווה אל שורה רחבה של יתרונות, אך מה קורה במצב בו שוטר מחליט לעצור אתכם בטענה כי עברתם על אחד מחוקי התעבורה המעוגנים בחוק של מדינת ישראל? מה מתרחש במצב בו קמין משטרה טוען כי התנהגותכם על גבי הכביש מהווה סכנה לסובבים במרחב הציבורי? ובכן, יחד עם חלוף השנים, יותר ויותר נהגים לומדים להכיר מקרוב את כל הסובב סביב האכיפה התעבורתית של משטרת ישראל. מכאן, לא פעם ולא פעמיים עולות תהיות הסובבות סביב פסילת רישיון שכן, חשוב לזכור כי מדובר על תרחיש שיכול להיגרם ללא עבירה חמורה. במקרים שכאלה, ההמלצה המרכזית תהיה להסתייע בשירותיו של עו"ד תעבורה.

באילו מקרים מתבצעת פסילת רישיון נהיגה?

בעת בה שוטר מחזיק בחשש מסוים כי אתם עלולים להוות סכנה לציבור הסובב אתכם במהלך הנהיגה, גם אם אתם מחזיקים ברישיון נהיגה שמאפשר לכם לנסוע בחופשיות לכל מקום שרק תרצו. באותה הנשימה, חשוב לזכור כי הפסילה היא אמנם מנהלית, אך עד לעת בה תגיעו למיצוי הליכים, הרי שנמנעת מכם האפשרות לנהוג. את הפסילה המנהלית מבצע שוטר בדרגת קצונה, בעוד כי מדובר על פעולה אשר מתבצעת בנוכחותו בשעת תאונה בה ישנן חדשות לגבי אחד הנהגים, או לחילופין במצב בו שוטר מחליט לעצור נהג אשר עבר על חוקי תעבורה כאלו ואחרים. ככלל, חשוב לזכור כי מדובר על פעולה חשובה והכרחית במיוחד שכן, תפקידה העיקרי הינו לאפשר סילוק של נהגים אשר מסכנים את הציבור הרחב, אך יחד עם זאת חשוב לזכור האדם שעבר על החוק נחשב לחף מפשע, עד לעת בה יוכח כי אכן עבר על החוק.

פסלו לכם את הרישיון? פנו לשירותיו של עו"ד תעבורה

פסילת רישיון הנהיגה היא למעשה אקט מנהלי שהדין המתקשר לעבירה עצמה מוכרע בעת ההליכים המשפטיים בגבולות בית המשפט. כמו כן, לפני ההליכים בבית המשפט, יהיה עליכם להגיע לשימוע במשטרה שכן, חשוב לזכור כי מדובר על שלב בו עומדת בפניכם האפשרות לשנות את ההכרעה עוד לפני שאתם מגיעים אל בית המשפט. מה יהיה עליכם לעשות אתם שואלים? התשובה היא פשוטה – לפנות לשירותיו של עו"ד תעבורה מנוסה ומקצועי שמחזיקים בכמה וכמה תיקים דומים המתלווים אל הישגים בולטים. לאחר הנחיות עורך הדין אליו תפנו, הרי שתוכלו להיות בטוחים כיי אתם יוצאים עם הרישיון ביד, ללא הצורך בהארכת תהליכים בבית המשפט, מה שהופך את כל התהליך ליעיל ומשתלם ביותר, הן מבחינת זמן והן מבחינת כסף. בשורה התחתונה – ככל שתגלו ערנות בשלבים מוקדמים יותר של התהליך, כך למעשה תוכלו לסיים אותו בצורה יעילה ומהירה הרבה יותר.